Nordisk HR Partner till Group Functions

Sista ansökningsdag: 2019-10-20 - Solna

Ansök här


Nu söker vi en HR Partner till NCC Groups nordiska enheter Development Operations & Services (DOS) och Group Communication.

Development Operations & Services (DOS) är en nordisk avdelning med 140 anställda som ansvarar för strategi, verksamhetsutveckling och IT inom NCC. DOS har som uppdrag att säkerställa en gemensam effektiv plattform för ledningssystem, digitalisering och verksamhetsutveckling samtidigt som de hjälper och utmanar NCC att nå framgång genom ständiga förbättringar. 

Group Communication ansvarar för NCCs interna och externa kommunikation i de länder där NCC bedriver verksamhet. 45 anställda supporterar alla affärsområden samt Group Supporting Functions i arbetet att nå uppsatta mål.

Tjänsten är placerad i Solna och du rapporterar till Head of HR, Group Supporting Functions. 


Här är dina nya utmaningar 

Som HR-partner ingår du i ett mindre HR team i Solna och i Norden. Du samarbetar också med HR-partners från andra affärsområden samt med specialister inom bl.a. rekrytering, utbildning, comp&ben samt arbetsrätt.

Som nordisk HR-partner ingår du i DOS ledningsgrupp. Du implementerar och driver HR-frågor enligt NCC:s riktlinjer/policys och gällande lagstiftning samt utifrån funktionens strategi i nära samverkan med ledningsgruppen. Genom att arbeta konsultativt och ge kvalificerat stöd till chefer bidrar du i hög grad till att driva verksamheten framåt. Dina arbetsuppgifter är i huvudsak operativa inom områden som karriär- och utvecklingsplanering, rekrytering, omställning, lönefrågor, rehabilitering, personaladministrativ hantering samt arbetsrätt/förhandlingar, utöver detta ansvarar du för att driva mer långsiktiga HR-frågor gentemot dina chefsgrupper.


De här erfarenheterna och egenskaperna söker vi 

Du har en högskoleutbildning med inriktning mot HR eller likvärdig utbildning samt minst fem års erfarenhet av kvalificerat, brett HR-arbete i ledningsgrupp. Du har god vana av att coacha och stötta både chefer och medarbetare i olika personalrelaterade ärenden.

Du är lyhörd och har en förmåga att sätta dig in i verksamhetens och medarbetarnas behov och förutsättningar. Du är förtroendeingivande, har ett professionellt förhållningssätt och arbetar proaktivt. Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att prioritera, driva och slutföra uppdrag på ett systematiskt sätt. Andra viktiga egenskaper för att passa i rollen är att du är noggrann, stresstålig och har ett genuint engagemang i det du gör. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Arbetet innebär en del resor.

Kom och väx!

Hos oss på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö.

Ytterligare information

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Karin Österman de Wall, HR Rekryteringsspecialist på 079-078 72 10. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2019-10-20.

Välkommen med din ansökan!
 

NCC är ett av de ledande nordiska bygg- och fastighetsutvecklingsföretagen med en omsättning på närmare 57 Mdr SEK och 16 300 medarbetare (2018). NCC skapar framtidens miljöer för boende, arbete och kommunikation med ett ansvarsfullt byggande som ger hållbart samspel mellan människa och miljö.  
 

Säljare av annonser, bemanning och rekryteringstjänster undanbes kontakta oss för detta uppdrag.

 


Ansök här

Kontaktpersoner: